DO GÓRY
logo fuss magazyn

NAR­KO­TYK-MÓZG-ARTY­STA

M. Tofilski | KĄTEM OKA

Nar­ko­tyki to sil­nie uza­leż­nia­jące środki psy­cho­ak­tywne, przez co nie tylko są nie­le­galne, ale i napięt­no­wane spo­łecz­nie. Jed­nak ist­nieje grupa, w któ­rej ich sto­so­wa­nie nie wiąże się z powszech­nym wyklu­cze­niem i publiczną naganą, a jest nią śro­do­wi­sko arty­stów.

CO ŁĄCZY PERFORMANCE Z JAYEM Z?

A. Kwiatkowska | KĄTEM OKA

Arty­ści muzyki popu­lar­nej są w sta­nie zro­bić wiele, by zdo­być słu­cha­czy, co szcze­gól­nie widać wła­śnie w tele­dy­skach, które coraz czę­ściej prze­sy­cone są sce­nami seksu, prze­peł­nione nar­ko­ty­kami, czy alko­ho­lem.

HBO HAŁASUJE, ALE TO AMAZON CZUJE ROCKA
– W TELEWIZJI ROBI SIĘ GŁOŚNO!

K. Nowacka | KĄTEM OKA

Zja­wi­sko seria­lo­ma­nii nie wygląda na prze­mi­ja­jącą modę – to raczej efekt kuli śnież­nej: roz­ocho­ci­li­śmy się; chcemy wię­cej i szyb­ciej.

OŚMIU GNIEWNYCH LUDZI

M. Stańczyk | KĄTEM OKA

Zbliża się gala wrę­cze­nia Osca­rów, lecz dys­ku­sję o fil­mach przy­ćmił jeden hasz­tag: #Oscar­sSoWhite. Wydo­stał się poza media spo­łecz­no­ściowe, budząc skrajne reak­cje: bunt i oskar­że­nia o (czarny) rasizm, nieco rza­dziej (białe) poczu­cie winy, a pra­wie w ogóle – reflek­sji.

GDY NAJWYŻSZY ZSTĘPUJE DO KRAINY NAD WISŁĄ. ABECADŁO KATARZYNY GONDEK

M. Bochniarz | KĄTEM OKA

To będzie nie­fra­so­bliwy cykl. O pol­skich artyst­kach i arty­stach, któ­rzy wzbu­rzają miesz­czań­ską, zgra­nu­lo­waną juchę, wpusz­cza­jąc do żył świeżą, szem­rzącą krew

WSPÓŁCZESNY KOLORYZM WOJCIECHA TUT CHECHLIŃSKIEGO

A. Nowicka | KĄTEM OKA

W dobie tech­no­kra­ty­zmu, cyfry­za­cji, mass mediów, komu­ni­ka­cji inter­ne­to­wej i obłęd­nej zawar­to­ści mediów spo­łecz­no­ścio­wych, na które to zja­wi­ska reaguje także sztuka współ­cze­sna, sta­tyczny dwu­wy­mia­rowy obraz ucho­dzi nie­malże za formę zapo­mnianą.

„PROSIMY NIE DOTYKAĆ” – DZIEŁO W MUZEUM SZTUKI WSPÓŁCZESNEJ

P. Zięciak | KĄTEM OKA

W muzeum sztuki współ­cze­snej na eks­po­zy­cji można usły­szeć co kilka minut pada­jące ze strony obsłu­gu­ją­cych wystawę słowa: „Prze­pra­szamy, pro­simy nie doty­kać”. Następ­nie czę­sto pada­jąca odpo­wiedź brzmi: „Dla­czego? Prze­cież jeste­śmy w muzeum sztuki współ­cze­snej”.

TAŃCZĄCE STANY EMOCJONALNE

M. Urbańska | KĄTEM OKA

Wywiad z Dominiką Knapik - choreografką i tancerką nominowaną do Paszportów Polityki 2016

Ta strona korzysta z plików cookie.