☛ Temat numeru 30: KRZYK MODY | deadline nadsyłania tekstów: 01.09.2018
Każdego ranka podejmujemy decyzję, co na siebie włożyć. Chwile spędzone przy szafie to nie tylko kwestia dopasowania T-shirtu i dżinsów – z wieszaka zdejmujemy określoną tożsamość, kulturowe znaczenie i społeczną manifestację. Ubrania za nas mówią, czasami wręcz krzyczą. W najnowszym numerze FUSSa zastanowimy się, w jaki sposób moda nas definiuje, ale i jak my obdarzamy ją nową treścią:
◾ Dżinsy, ramoneski, conversy – znaczenie kultowych ubrań, ich historia i pokoleniowy wymiar;
◾ Moda na sukces? W jaki sposób ograniczają nas „dobry smak”, „dress code” czy inne współczesne gorsety społeczne;
◾ Moda a pochodzenie – od klasizmu w stylu Faszyn from Raszyn po podkreślanie ubraniem klasy społecznej;
◾ Modowe wyrocznie z programów telewizyjnych i szafiarskich blogów;
◾ Niewolnicy mody, zakupoholicy i zombie z fashion weeków;
◾ Z wybiegu do muzeum – ubiór jako artystyczny artefakt; Haute couture vs. moda uliczna;
◾ Wzorce urody z wybiegów a alternatywny modelling;
◾ Etyczny wymiar mody – kwestie produkcji, współczesne kampanie społeczne (UNICEF, Fashion Against Child Labour itd.) i praktyki konsumenckie;
◾ Nie szata zdobi człowieka? Tatuaże, kolczyki i eleganckie protezy, czyli ciało jako kwestia stylu;
◾ Itd.
Zachęcamy do pisania artykułów, esejów, felietonów i reportaży na wszelkie tematy poruszające problematykę „krzyku mody”. Na Wasze teksty – nie tylko te eleganckie i dobrze skrojone – czekamy do 1 września!
FUSS współtworzony jest przez pasjonatów – osoby otwarte, chętne do dzielenia się swoimi przemyśleniami, zajawkami, podróżami, kulturowymi i społecznymi fascynacjami. Zachęcamy do wysyłania swoich propozycji tekstów.
Zachęcamy także do współpracy grafików, ilustratorów, fotografów i wszystkich, którym nie obca jest wolność twórcza i chęć artystycznego wyrazu. Prosimy o przesyłanie portfolio. Skontaktujemy się z wybranymi twórcami.
Pisz na redakcja [@] fuss.com.pl
Teksty powinny mieć między 7-14 tys. znaków. Najchętniej widziane formy: reportaże, eseje teksty popularno-naukowe, felietony.
Przyjmujemy teksty publicystyczne, nie publikujemy poezji.
Publikacje są nieodpłatne. Redakcja zastrzega sobie prawo do odmowy publikacji.