DO GÓRY
logo fuss magazyn

ANIMOWANE CINÉMA-VÉRITÉ

Z. Lewandowska | KĄTEM OKA

Na hasło „film doku­mentalny” do głowy przy­cho­dzą nam sko­ja­rze­nia zwią­zane z chę­cią uka­za­nia na ekra­nie prawdy – i to naj­le­piej z wery­styczną pie­czo­ło­wi­to­ścią. Tym­cza­sem doku­ment nie tylko suk­ce­syw­nie odcina się od stra­te­gii prze­kła­da­nia rze­czy­wi­sto­ści na obraz w skali 1:1, ale i wcho­dzi w prze­różne mariaże z innymi rodza­jami fil­mo­wymi.

HORROR PLEASURES
– DLACZEGO LUBIMY
SIĘ BAĆ?

Z. Lewandowska | KĄTEM OKA

Kto z nas ni­gdy nie bał się na hor­ro­rze, by po za­koń­czo­nym se­an­sie pło­nąć z eks­cy­ta­cji?

DZIWNA,
NOWA FALA

Z. Lewandowska | KĄTEM OKA

Kto by po­my­ślał, że pa­łecz­kę pierw­szeń­stwa w ka­te­go­rii to­tal­nie nie­kon­wen­cjo­nal­ne­go i od­bie­ga­ją­ce­go od dość utar­tych już wzor­ców ki­na eu­ro­pej­skie­go przej­mą w dru­giej de­ka­dzie XXI wie­ku nie kto in­ny jak grec­cy fil­mow­cy.

BACK TO THE SERIES,
CZYLI O SERIALOMANII
SŁÓW KILKA

Z. Lewandowska | KĄTEM OKA

Co nas krę­ci, co nas podnie­ca je­że­li cho­dzi o se­ria­le? I czy to no­we eks­cy­ta­cje, czy te sa­me „fio­ły” po­ja­wia­ją­ce się wraz z ko­lej­ny­mi bo­oma­mi na se­ryj­ne oglą­dac­two?

CZAS URODZONYCH MORDERCÓW

Z. Lewandowska | KĄTEM OKA

Ro­dzi­my się po­two­ra­mi czy nie – za­gad­ką na­dal po­zo­sta­je to, czym to zło tak de fac­to jest i kto okre­śla je­go zna­cze­nie.

Ta strona korzysta z plików cookie.