DO GÓRY
logo fuss magazyn

WSPÓLNE DO BÓLU,
CZYLI KURTKA I EKSPRES
DO KAWY,
KTÓRE WIEDZĄ O TOBIE WSZYSTKO

A. Wieczorowska | MIĘDZY INNYMI

Takie poranki przy­da­rzają się każ­demu. Jest przy­naj­mniej o czym napi­sać w sta­tu­sie na Face­bo­oku, myślisz. I wycią­gasz tele­fon, który roz­ła­do­wał się po dro­dze.

CZY ZWIERZĘTA DOCZEKAJĄ SIĘ SWOJEGO RZECZNIKA?

A. Bucholski | MIĘDZY INNYMI

Rosnąca świadomość problemu ochrony prawnej zwierząt napawa optymizmem. Tej radości powinna jednak towarzyszyć krytyczna refleksja nad przepisami chroniącymi zwierzęta.

MIŁOŚĆ W CIENIU PIRAMID

A. Wiktorowska - Chmielewska | MIĘDZY INNYMI

Egipt to temat rzeka, temat Nil – długi, nie­prze­wi­dy­walny, nie­bez­pieczny. Tam roz­łu­pa­łam się, a następ­nie długo skła­da­łam na nowo.

ŻYCIE W KRÓLESTWIE, CZYLI NORWESKI SEN

A. Piotrowska | MIĘDZY INNYMI

W życie na emi­gra­cji wpi­sane są co naj­mniej dwie rze­czy – wiara w lep­szą przy­szłość i czę­sto bole­sne zde­rze­nia z rze­czy­wi­sto­ścią, które cze­kają poza gra­ni­cami naszej ojczy­zny.

CO ŁĄCZY PERFORMANCE Z JAYEM Z?

A. Kwiatkowska | KĄTEM OKA

Arty­ści muzyki popu­lar­nej są w sta­nie zro­bić wiele, by zdo­być słu­cha­czy, co szcze­gól­nie widać wła­śnie w tele­dy­skach, które coraz czę­ściej prze­sy­cone są sce­nami seksu, prze­peł­nione nar­ko­ty­kami, czy alko­ho­lem.

MIŁOŚĆ PO MUZUŁMAŃSKU

A. Piotrowska | MIĘDZY INNYMI

Islam jest reli­gią obej­mu­jącą swym zasię­giem wiele róż­nych kul­tur i obsza­rów świata. Kraje, w któ­rych wła­dzę spra­wują muzuł­ma­nie, roz­po­ście­rają się od Afryki Pół­nocno-Zachod­niej po Azję Połu­dniowo-Wschod­nią. Ta roz­pię­tość geo­gra­ficzna i róż­no­rod­ność kul­turowa spra­wiają, że nie można ujed­no­li­cić islamu.

WSPÓŁCZESNY SQUATTING – RELIKT, REALNA OPCJA CZY MIEJSKA UTOPIA?

K. Nowacka | MIĘDZY INNYMI

Kul­tura squ­at­tingu poja­wiała się już wie­lo­krot­nie w moich tek­stach i nie mia­łam na razie zamiaru wra­cać do tej tema­tyki, jed­nak cią­gle zadzi­wia­jąco czę­sto zda­rza mi się napo­ty­kać nie­ro­zu­mie­jące spoj­rze­nia połą­czone z pyta­niem: „A co to jest squat?”.

KIEDY PRZYSZŁOŚĆ SIĘGA W PRZESZŁOŚĆ

M. Brodacka | MIĘDZY SŁOWAMI

Cała nasza rze­czywistość jest tek­stowa: filmy i foto­gra­fie, które oglą­damy, książki, które czy­tamy, archi­tek­tura, którą codzien­nie mijamy. Miej­sca i rze­czy są dia­lo­giczne, roz­ma­wiają z nami i wyma­gają odpo­wie­dzi. Trwają pomimo nas i dzięki nam, są tu i teraz, a jed­no­cze­śnie mówią o swo­jej prze­szło­ści i histo­rii.

WYCHODZIMY! TO NUDNE
I OHYDNE

Ł. Kraj | ZASŁYSZANE

„Jasiu, nie wiem, co to jest, ale na pewno nie muzyka. Nuda i ohyda!” – powie­działa Słu­chaczka. Tak nazy­wam w myślach panią, która wraz z mężem wstała z fotela, by skie­ro­wać się do wyj­ścia pod­czas inau­gu­ra­cyj­nego kon­certu tego­rocz­nej edy­cji festi­walu Sacrum Pro­fa­num. Nie była odosob­niona w swo­jej reak­cji.

MIĘSO TO MORDERSTWO – KANIBALISTYCZNE FIKSACJE RUGGERO DEODATO

M. Płaza | KĄTEM OKA

Oskar­żony o zamor­do­wa­nie ekipy na pla­nie, znie­na­wi­dzony przez obroń­ców praw zwie­rząt, znany głów­nie ze swo­ich cho­rych wizji z pogra­ni­cza kina gore i survi­val hor­roru. Rug­gero Deodato – praw­dziwy l'enfant ter­ri­ble wło­skiego kina i autor Can­ni­bal Holo­caust (1980), jed­nego z naj­bar­dziej szo­ku­ją­cych fil­mów w histo­rii.

Ta strona korzysta z plików cookie.