DO GÓRY
logo fuss magazyn
50 TWARZY NUDYJAK WYMIENIAMY SIĘ CIEPŁEM W NOWEJ HUCIEOD MUMBLECORE PRZEZ MUMBLESHOW DO MAINSTREAMU, CZYLI NIEKOŃCZĄCE SIĘ ROZMOWYNUDNY INDYWIDUALIZM

NARCOLAND

M. Myrlak | KĄTEM OKA

Popu­larny biały pro­szek, który Ame­ry­ka­nom koja­rzy się głów­nie z pobu­dze­niem, eufo­rią i zabawą, kilka kilo­me­trów od połu­dnio­wej gra­nicy przy­wo­dzi już na myśl same kło­poty.

NAR­KO­TYKI MAM W NOSIE, CZYLI CIEMNA STRONA OSLO

A. Piotrowska | MIĘDZY INNYMI

Oslo od wielu lat znaj­duje się na liście miast naj­go­rzej radzą­cych sobie ze zwal­cza­niem nar­ko­ma­nii. Widok defi­lu­ją­cych po uli­cach cen­trum hero­ini­stów o zapa­dłych twa­rzach i trans­pa­rent­nych, pona­kłu­wa­nych skó­rach nikogo już nie dziwi.

PARYŻ

K. Pietrala | MIĘDZY SŁOWAMI

Działo się to w jed­nym z tych upal­nych państw, które noto­rycz­nie zmie­niają zda­nie.

NAR­KO­TYK-MÓZG-ARTY­STA

M. Tofilski | KĄTEM OKA

Nar­ko­tyki to sil­nie uza­leż­nia­jące środki psy­cho­ak­tywne, przez co nie tylko są nie­le­galne, ale i napięt­no­wane spo­łecz­nie. Jed­nak ist­nieje grupa, w któ­rej ich sto­so­wa­nie nie wiąże się z powszech­nym wyklu­cze­niem i publiczną naganą, a jest nią śro­do­wi­sko arty­stów.

PAPIEROSY, MOJA MIŁOŚĆ

K. Molda | FELIETON

Pa­le­nie, po­wie­dział kie­dyś le­wi­co­wy eg­zy­sten­cja­li­sta, to sym­bol de­struk­tyw­ne­go po­zna­wa­nia świa­ta. Kil­ka lat te­mu an­ty­ty­to­nio­wa kru­cja­ta nad Se­kwa­ną za­bra­ła mu pa­pie­ro­sa, któ­re­go ćmił na­mięt­nie na sta­rym pla­ka­cie. Pie­kło to in­ni i Pho­to­shop, po­wie­dział­by dzi­siaj.

HISTORIA WOŁA REPORTERA

B. Rusinek | MIĘDZY SŁOWAMI

O wydo­by­wa­niu prawdy z naj­mrocz­niej­szych zaka­mar­ków Limy i pisa­niu pierw­szej książki z Beatą Szady roz­ma­wiała Bar­bara Rusi­nek.

PERSKIE KOTY

K. Rodacka | ZASŁYSZANE

Pamię­taj, Kasia, my nie słu­chamy takiej muzyki. Idziemy na ten kon­cert tylko dla­tego, że mamy dar­mowe wej­ściówki.

LITTLE TROUBLE GIRL

M. Zarębska - Węgrzyn | ZASŁYSZANE

Ma ponad 50 lat, kilka dni temu roz­pa­dło się jej mał­żeń­stwo. Za chwilę musi przed tysią­cami ludzi uda­wać, że wszystko jest ok, uśmie­chać się i dawać czadu. Nazywa się Kim Gor­don.

HATERS GONNA HATE

T. Lasek | MIĘDZY INNYMI

Po fali hejtu w spra­wie uchodź­ców na por­talu Tum­blr powstał pro­fil Fre­ikorps Polen, któ­rego twórcy pod­kła­dają pod stare zdję­cia z II wojny świa­to­wej praw­dziwe wpisy z pol­skich forów.

REPUBLIKA ZIELONEGO PRZYLĄDKA NA POWSTAŃCÓW WIELKOPOLSKICH

A. Wieczorowska | FELIETON

Któ­re­goś wtorku przy­szła do kor­po­ra­cji przed szó­stą. Potrze­bo­wała wyjść z biura koło czter­na­stej, a aku­rat nie miała nad­go­dzin do odbioru. Open space był opu­sto­szały jak po epi­de­mii cho­lery. Świa­tła poga­szone, rolety szczel­nie zasu­nięte.

POLSKA POLSKIM SŁOWEM OPISANA – O KARABINIE MARII PESZEK

Ł. Kraj | ZASŁYSZANE

Kara­bin oka­zuje się kolej­nym aktu­al­nym komen­ta­rzem do rze­czy­wi­sto­ści – komen­ta­rzem nie tylko wyśpie­wa­nym, ale i wypo­wie­dzia­nym. „Mój głos to szept, nie krzyk (…) Ja tylko mówię”. Peszek w isto­cie mówi, ale jak? I czy rze­czy­wi­ście „tylko”?

CO ŁĄCZY PERFORMANCE Z JAYEM Z?

A. Kwiatkowska | KĄTEM OKA

Arty­ści muzyki popu­lar­nej są w sta­nie zro­bić wiele, by zdo­być słu­cha­czy, co szcze­gól­nie widać wła­śnie w tele­dy­skach, które coraz czę­ściej prze­sy­cone są sce­nami seksu, prze­peł­nione nar­ko­ty­kami, czy alko­ho­lem.

KONFESJONAŁ, LIMUZYNA I FAJERWERKI – KIEDY MUZYKA TO ZA MAŁO

D. Marcinek | ZASŁYSZANE

Nie­ważne, czy jesteś gwiazdą muzyki pop, czy roc­ko­wym gigan­tem – jeśli chcesz, żeby na twoje kon­certy przy­cho­dziły tłumy, oprócz muzyki musisz dać publicz­no­ści coś wię­cej.

HBO HAŁASUJE, ALE TO AMAZON CZUJE ROCKA
– W TELEWIZJI ROBI SIĘ GŁOŚNO!

K. Nowacka | KĄTEM OKA

Zja­wi­sko seria­lo­ma­nii nie wygląda na prze­mi­ja­jącą modę – to raczej efekt kuli śnież­nej: roz­ocho­ci­li­śmy się; chcemy wię­cej i szyb­ciej.

UCHO ECHO

M. Michno | ZASŁYSZANE

Z Mar­kiem Cho­ło­niew­skim, kra­kow­skim mistrzem elek­tro­aku­styki i sztuki dźwię­ko­wej, zada­jemy sobie parę zna­czą­cych pytań o formę muzyki współ­cze­snej oraz rolę prze­strzeni aku­stycz­nej w two­rze­niu dźwięku.

Ta strona korzysta z plików cookie.